Emocje a Jedzenie Medical Education
Opis
Emocje a jedzenie: PDF, EPUB, MOBI- proszę o wskazanie wersji w uwagach zamówienia.
pod redakcją Agaty Szulc
Emocje a jedzenie to ważna i wypełniająca lukę na rynku wydawniczym książka pod redakcją prof. Agaty Szulc, prezes elekt Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i kierownik Kliniki Psychiatrycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Monografia bardzo przystępnie omawia mechanizmy i struktury organizmu biorące udział w regulowaniu emocji i apetytu, a także zaburzenia odżywiania wraz z innymi trudnościami psychicznymi i ich skutkami dla organizmu. Ponadto szeroko przedstawia profesjonalne metody interwencji w kryzysie psychicznym mogące zapobiegać rozwojowi zaburzeń odżywiania, w tym otyłości.
Odbiorcami książki mogą być nie tylko pracownicy służby zdrowia, ale także studenci kierunków medycznych i społecznych oraz osoby, które zawodowo lub osobiście stykają się z następstwami zaburzeń odżywiania.
Opisana w monografii niezwykła interakcja między tym, co jemy, a tym, co czujemy, może być szczególnie interesująca w dzisiejszych trudnych, postpandemicznych czasach.
Emocjami nazywa się zbiór silnych, krótkotrwałych, świadomych lub nieświadomych stanów afektywnych prowadzących do reakcji fizjologicznej i hormonalnej. Wywołują one pobudzenie układu nerwowego, wpływając na sposób myślenia i widzenia świata w danej chwili. Emocje są wywoływane przez interpretację jakiegoś wydarzenia lub jego wspomnienie oraz ukierunkowane na nie lub jego uczestników; interpretacja jest natomiast automatyczna i wynika z wcześniejszych doświadczeń danej osoby.
Dlatego warto pamiętać, że emocje – niezależnie od tego, czy są przyjemne, czy nie – są potrzebne i ważne. Zarówno ze względu na informacje, jakie ze sobą niosą, jak i na umożliwienie pełnego przeżywania otaczającego nas świata. Emocje niejednoznaczne to emocje pośrednie między pozytywnymi a negatywnymi. Również wywołują pobudzenie organizmu, ale nie ma ono jednoznacznego zabarwienia. Najlepszym przykładem takiej emocji jest zaskoczenie.
Psychoterapia odgrywa kluczową rolę w leczeniu otyłości, niejednokrotnie jest warunkiem koniecznym w procesie zdrowienia pacjentów. Czynniki psychologiczne i psychospołeczne pełnią w patogenezie otyłości większą funkcję, niż wydawało się wcześniej. Dlatego można uznać, że bez odpowiedniej terapii psychologicznej leczenie otyłości jest niekompletne i może okazać się nieskuteczne.
Prof. dr hab. n. med. Agata Szulc – kierownik Kliniki Psychiatrycznej Wydziału Nauki o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od początku pracy zawodowej związana z Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku, a od 2013 r. z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym. Autorka ok. 300 publikacji naukowych, w tym kilku książek. Główny kierunek badań to neuroobrazowanie w psychiatrii, przede wszystkim w schizofrenii, a ostatnio w chorobie afektywnej dwubiegunowej. Najnowsze obszary zainteresowań naukowych to biomarkery w zaburzeniach psychicznych, w tym depresji i schizofrenii, włączając w to markery stanu zapalnego. W latach 2016–2019 prezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Od roku 2019 r. członek Zarządu Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (EPA), współorganizatorka pierwszego w historii Kongresu EPA w Warszawie. W czerwcu 2022 r. prof. Agata Szulc została wybrana na prezesa elekta Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego w kadencji 2025–2028.
Wydanie drugie: 2023 rok
Dane techniczne:
Format: 160 x 240
Liczba stron: 156
Oprawa miękka
ISBN: 978-83-6689-289-7
EBOOKA DOSTARCZAMY MAILEM.
WERSJA CYFROWA: EBOOK Formaty: PDF, EPUB, MOBI - proszę o wskazanie wersji w uwagach zamówienia.
Dostępne formaty ebooka są podane w opisie. Ebook będzie dostępny w momencie zatwierdzenia płatności przez nasz system.
Twój ebook zostanie zabezpieczony, zawiera dane kupującego.
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej.
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)



Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.